söndag 31 juli 2016

Del 2 på mitt äventyr

hej alla min vänner :)

Okej...så...var var jag? Just det vi hade hyrt en bil i Minneapolis som vi körde igenom USA med :) detta var den minsta lilla bilen som vi kunde få tag på :P iaf så körde först ut ur Minneapolis och då sa vi att när vi kommer ut där i från skulle vi äta. Jag som har bott i Amerika skriker att vi måste äta på TACO BELL (oh vad jag önskar det fanns i Sverige). Vi kör igenom Minneasota och north Dakota och nu ska ni veta att detta är en delstat som har mkt historia för har fanns det mkt indianer och såklart stannade vi vid ett par byar på vägen och det var så intressant att läsa om deras historia och hur de levde innan kolonisterna tog över landet. Där var en grej som gjorde mig sjukt imponerad och det var att indianerna var bytes folk och en speciell by vi var i så hade de hittat snäckskal från Mexico  och Karibien och vi var i norra delen av USA så du kan ju bara tänka dig hur långt de vandrade. Vi körde sedan vidare till Montana där vi fick se en glims av louis och clarks resa med sakawea igenom Montana samt therador rooswelts nationalpark och en väldigt vacker del av den som heter paited canyons. Tänk er liksom cowboy landskap :D så är det i Montana :) vi körde ju föstås inte denna delen på en dag utan vi sov i bilen två nätter :).
Nästa delstat var Idaho vilket var vårt mål då min andra faster bor där :) kl 09.00 anlände vi till hennes hus och det blev väldigt mkt tårar :) vi slappade umgicks och nästa dag åkte vi till staten Washington för att hälsa på mina andra kusiner och nu ska du tänka dig att jag har aldrig träffat dessa kusiner men det var spännande :D vi körde vattenskoter, tubbade (åkte efter en båt med en uppblåsbar flotte) och bara åt och hade de trevligt :)

Dagen efter tog min faster oss till en hamnstad i närheten av där hon bodde. Vi gick runt och kollade på båtarna och efteråt köpte vi glass :) sjukt enorm glass med massa av kakor och godis :D typ som ben&jerrys :) dagen efter lämnade vi faster och fortsatte vår resa söderut men de tar jag i morgon ;) forts följer :)

Kram
Stora syster ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar