måndag 19 september 2016

Dagens syn på alkohol och sexuella relationer

Oj vad tiden går när man har roligt xD anledningen till min frånvaro på bloggen är att jag har fått fast jobb vilket gör att jag inte är så tillgänglig för att blogga längre. Men vem försöker jag lura, jag är väldigt dålig på att blogga i allmänhet.

Men det är inte de jag ska prata om i dag utan vad jag har upplevt av samhällets syn på alkoholen och sex. Detta är något som är väldigt skärmande för mig eftersom jag har varit i denna onda spiral och det är inget jag är stolt över men jag hoppas på att väcka en uppmärksamhet om de. (Förlåt för mina fina ord, jag är inte så jätte fin i munnen igentligen).

Jag tänkte börja med att berätta min egen historia. När jag var 19 (jag är nu 23) så hade jag precis tagit studenten, mina föräldrar var i en RIKTIGT trasslig skillsmässa och jag var tillsammans med en kille som var missbrukare inom det mesta -.-. Jag hade precis fått min första lägenhet i Lund och den här killen som jag var tillsammans med hade sex med andra. För att döva min smärta så började jag festa VÄLDIGT hårt, träffa killar på badoo och låg med dem osv. Det värsta tycker jag i dag, det var att samhället inte reagera för detta är helt ok. NEJ det är det inte!!!!! Detta är ett destruktivt beteende precis som att skära sig på armarna eller att stoppa fingrarna i halsen och kräkas. Precis samma sak, bara det att de beteenden är mindre accepterande! Varför?

Jag hör många unga tjejer som sitter och snackar om hur fulla de var i helgen eller att de har legat med så många killar men döm de inte för de utan tänk på att detta är ett skadebeteende de oxå. Om du har en kompis som har de beteendet, fråga dem hur de verkligen mår?!

Jag tänker lite såhär att om man mår bra så tar man hand om sig både fysiskt och psykiskt men de beteendet som samhället framhäver är inte hälsosamt.

Om du har frågor om detta eller vill snacka om de så mejla mig på styrkelyftare@gmail.com eller skriv till mig på Facebook på storasyster bee och kom ihåg att DU är värdefull!

Puss och kram

Bee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar