torsdag 12 januari 2017

Jag hatar negativa människor

Hejsan alla älskade vänner!





Hoppas ert jullov har varit bättre än mitt :) det jag ska skriva om i dag är negativitet på jobb (även andra ställen men jobbet är mitt fokus). Jag har en på mitt jobb som är jätte negativ och sparkar på en när man ligger ner vilket jag tycker är rent åt skogen rent ut sagt. I mitt huvud ska man hjälpas åt om det är så att någon har det tufft och stött den personen men alla delar inte den filosofin som jag gör tyvärr.


Det hela  började med att jag hade en jätte dålig dag och sa de till mina kolleger ena kollegan menade på att jag skulle sköt mitt jobb bättre och inte dra mig undan och den andra menade på att jag inte skulle gräva ner mig i mina problem. Det som gör mig förbanad ren ut sagt så är det att det tror att det är ett skitproblem jag lider av men eftersom jag lider av ADD så är vissa dagar fruktansvärda. Jag går varje dag till jobbet med ett leende på läpparna, jag är alltid entusiastisk och gör mitt bästa på jobb. När jag har en dålig dag så förväntar jag mig lite stöd eftersom jag hade gjort detsamma för mina kollegor så när man får den negativa responsen blir man faktiskt väldigt ledsen. Det som dock är ännu värre är när en person alltid är sur dock. jag har en på jobbet där allt som kommer ut ur hennes mun det är bara dumma kommentarer och negativa saker och jag HATAR negativa folk eftersom jag är en sådan positive person själv. Jag förstår liksom inte hur man kan vara så negativ! I dag slängde hon iväg en kommentar om hur jag hanterar krissituationer och det ända jag kunde tänka på var att jag redan visste allt som hon sa. Bara för man har jobbat 20 år i branschen betyder inte det att man vet allt bäst utan ibland får man ha ett öppet sinne och kanske lyssna på andra. SLÄPP STOLTHETEN FÖR GUDSSKULL -.-. Jag försöker bara att hålla mig ifrån dessa negativa personer och fokusera på min positiva energi och om jag träffa på de eller måste sammarbeta med dessa personer försöker jag bara ''kill them with kindness'' för INGEN ska få döda min energi bara för man är allmänt trött på livet.


Ett meddelande till er som är såna negativa personer, om ni inte trivs så gå vidare i livet och lägg inte ert missnöje gå ut över andra som försöker vara positiv och komma med god anda


hoppas ni har det bra så hörs vi snart igen


kram Storasyster Bee  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar